AUTOMOTODROM BRNO MASARYKŮV ZÁVODNÍ OKRUH REAL CHALLENGE 2021

Dovolte nám, abychom Vás s týmem projektu NEVIDOMÍ ZA VOLANTEM ČR včetně iniciátora Petra Halušky aneb slepého bandity mohli přivítat.
Chcete se účastnit opravdu dechberoucí události? Nyní máte velkou příležitost.
Srdečně Vás zveme na podprojekt, který se bude konat 23. 6. 2021. Místo konání události AUTOMOTODROM Brno: Masarykův Okruh, Ostrovačice u Brna.

Oficiální zahájení je v 8:00 hod nasledované prvními rozjížďkami do 9:00 hod. Poté bude následovat krátká porada a následně od 9 : 15 hod. navážeme již rychlým tréninkem závodním okruhu.
Vše se bude realizovat za účasti týmu lidí Masarykova Závodního Okruhu, dále týmu závodní stáje RTR PROJECTS Tomáše Minibergera a Kateřiny Blahoutové, včetně médií a dle platných nařízení vlády ČR i s určitým počtem diváků. Nezapomínáme i na ty, kteří se nebudou moci osobně dostavit do centra dění události. Díky službám LIVE – Stream na sociálních sítích budeme zrpostředkovávat veškeré dění na místě konání události.
Rekord se pojede díky usnesení vedení Masarykova závodního okruhu v čele a velké ochoty lidí ze závodní stáje RTR PROJECTS, která nám propůjčí závodní vůz KTM X-Bow.
Profesionální navigátor Robert Kotlaba a nevidomý závodník Petr Haluška aneb slepý bandita, jak jej můžete znát díky jeho přezdívce, tvoří nerozlučnou dvojci a zároveň posádku vozu. Budete mít tak jedinečnou možnost vidět na vlastní oči a slyšet na vlastní uši zážitek, který se každý den na závodním okruhu zkrátka neděje. Proto věříme že tato událost nenechá nikoho chladným. 

Veškeré dotazy k této události směřujte prosím na tel. + 420 773 158 007 nebo e-mail: petahaluska@seznam.cz budu-li znát odpovědi na vámi vznesené dotazy, velmi rád Vám jako iniciátor projektu odpovím.
Do té doby Vám za celý tým našeho projektu NEVIDOMÍ ZA VOLANTEM ČR ústředí Masarykova Závodního Okruhu a tým lidí závodní stáje RTR PROJECTS přejeme pěkné a úspěšné dny.

PODCAST Lukáš Langmajer a Petr Haluška

Vážení nadšenci automobilového sportu. Zdravíme každého koho zajímá něco nevšedního a zajímavého.
Dovolte, abychom Vás mohli obohatit o další rozhovor v rámci podcastu. Otázky pokládá známý herec Lukáš Langmajer. Odpovědi přicházejí z úst Petra Halušky alias SLEPÉHO BANDITY ZA VOLANTEM. Celý podcast se nese ryze na téma AUTO MOTO SPORT. Za celý tým, včetně mě jako iniciátora projektu, přejeme ničím nerušený poslech. Audio záznam z podcastu můžete slyšet ZDE!

FIA Výbava

Vážení nadšenci automobilového sportu. Stejným dílem zdravíme přátele, kamarády a Vás všechny, kteří rádi sledujete zajímavé a nevšední události. Věříme, že projekt NEVIDOMÍ ZA VOLANTEM ČR je jedním z důkazů, který Vás o tom přesvědčí.

Jak už to bývá s každým sportem, je určitá potřebná míra zajištění vybavení a bezpečnosti.  Obvzláště jedná-li se o automobilový sport. Proto zodpovědně přistupujeme a s nutnou dávkou respektu a s úctou k lidem a technice. Chceme za každých okolností snížit rizika, které by mohly nastat vlivem vysokých rychlostí, kterými se na závodním okruhu pohybujeme.

Proto jsme se rozhodli pořídit nutnou výbavu závodního jezdce, která podléhá přísným podmínkám a pravidlům federace FIA – toto bychom nemohli realizovat bez Nadačního fondu Českého rozhlasu a jeho projektu Světluška, který podporuje nevidomé, slabozraké a osoby s těžkým zrakovým postižením. Za náš tým a z moji pozice iniciátora projektu Nevidomí za volantem chceme poděkovat nadačnímu fondu Světluška, že nás podpořili jednorázovým fin. příspěvkem 25 000 Kč na nákup vybavení FIA.

Jízda poslepu na mosteckém polygonu

Petr Haluška, řečený Slepý bandita, navštívil POLYGON MOST, kde okusil jízdu všeho druhu. Svezl se totiž po poněkud riskantních površích, jako je kluzký svah a vozovka s vodním sloupcem. Dokonce si mohl naživo prožít bezpečnou srážku s překážkou. A jak to tedy bylo?

S osobním navigátorem, Robertem Kotlabou, navštívil Petr tzv. laboratoř bezpečné jízdy v Mostě. Za účasti profesionálního instruktora, pana Marka Kohoutka, který pro ně připravil zajímavý a nevšední program, absolvovali oba vzrušující jízdu plnou různých zadání pro řidiče, kteří se ocitnou v nestandardních situacích. Petr nadšeně vypráví: „Jedním z úkolů bylo mít kontrolu nad řízením a udržet auto při sjezdu s kopce na kluzkém povrchu. Přitom jsme měli šikovně manévrovat a vyhýbat se překážkám na trati.“ Každému řidiči je jasné, že adheze pneumatik je omezená, takže drobná kolize s balíkem vycpaným molitanovými bloky byla nevyhnutelná, avšak zcela bezpečná. Dále si vyzkoušeli nouzové brzdění v přímém směru z různých rychlostí, nebo aquaplaning, tedy jízdu po povrchu, na kterém se nachází vyššího vrstva vody.

Kromě reálného řízení automobilu značky KIA, zapůjčeného společností, a praktického procvičování hbitých a správných reakcí v nestandardních situacích na kluzné ploše s hydraulickou deskou, se mohli oba účastníci podívat také do hlavního střediska, odkud je provoz jednotlivých stanovišť řízen. Jedná se o stanoviště instruktorů špičkově vybavené výpočetní technikou. Nachází se zde hned několik řídících panelů vedle sebe. Snad nejvíce Petra zaujalo zařízení, které za pomoci hydrauliky dokáže uměle vyvolat smyk. „Jedná se o desku zabudovanou v povrchu polygonu, na kterou v určité rychlosti najede auto. Deska „nechá projet“ přední nápravu, ale při styku se zadní nápravou prudce trhne a automobil se tak dostane do smyku,“ vysvětluje nevidomý řidič.

Navigátor Robert Kotlaba hodnotí návštěvu polygonu také velmi kladně: „Myslím si, že jsme se zhostili dnešního programu více než dobře. Hodně nás to oba posunulo a jako posádku vozu prověřilo. Ukázalo se, že Petr dokáže ovládnout vozidlo i v jiných jízdních situacích, než jaké jsme měli možnost do doby návštěvy polygonu Most podstoupit. Potěšilo mě, že rozuměl mým pokynům i přes nepřetržitý ruch vysílačky,“ usmívá se.

A jak hodnotí tento výjimečný zážitek Petr?: „ Jako slepý řidič jsem se cítil s navigátorem, který byl po celou dobu jízdě přítomen, maximálně bezpečně a důvěra mezi námi je nyní na té nejvyšší možné úrovni. Díky velmi přátelskému a hlavně profesionálnímu přístupu tamního personálu musím říci, že jako řidič jsem si užil program více než na 100 %. Návštěvu polygonu všem doporučuji. Zvláště začínajícím řidičům, nebo těm, kteří si chtějí dříve nabyté dovednosti obnovovat, případně se v řízení svých aut zdokonalovat. Rád bych za náš tým NEVIDOMÍ ZA VOLANTEM poděkoval paní ředitelce polygonu, Veronice Rakové, a profesionálnímu instruktorovi, Marku Kohoutkovi. Marek je opravdu člověk na svém místě, profesionál všech profesionálů. K naší prosbě, tedy nechat na polygonu „řádit“ nevidomého řidiče, se postavil jako k výzvě, ale s patřičnou dávkou zodpovědnosti a s nesmírnou odvahou. Upřímně děkuji a zdravím všechny přátele a nadšence automobilového sportu.“

Video z akce můžete shlédout zde.

Rozhovor naživo

Vážení přátelé, kamarádi a nadšenci automobilového sportu.

Je tomu pár dní kdy jsme úspěšně navázali úspěšnou spolupráci s Karlem Giebischim a jeho týmem z GIEBHELP.EU Redakci tvoří nevidomí či slabozrací lidé se zápalem bořit bariéry ve smyslu objevování nových technologií a inovací, které zjednodušují běžné všední dny všem osobám se zrakovým postižením či praktickou slepotou.
Samotného šéfredaktora a majitele webových stránek www.giebhelp.eu Karla Giebescheho včetně jeho kolegy pana Mikuláše Kopaska nadchl náš projekt natolik, že chtějí s námi  realizovat živý vstup formou rozhovoru. Rozhovor povede samotný šéfredaktor a hostem bude Petr Haluška iniciátor projektu – NEVIDOMÍ ZA VOLANTEM ČR

Chcete se dozvědět více?  Nezbývá nic jiného než si počkat na tento čtvrtek 15. 4. 2021 od 19 : 00 hod.
Rozhovor si budete moci  poslechnout ZDE:

Přejeme příjemný poslech!

Nevidomí za volantem navázali spolupráci s profesionály

V květnu tohoto roku se nevidomý řidič a rekordman Petr Haluška projede na brněnském automotodromu na Masarykově závodním okruhu ve sportovním voze KTM X-Bow.

Týmu Nevidomí za volantem se podařilo úspěšně navázat spolupráci se závodní stájí RTR Projects v čele s majitelem Tomášem Minibergerem a Kateřinou Blahoutovou. Tato ryze profesionální závodní stáj je hlavním dodavatelem závodních a sériových vozů rakouské automobilky KTM. Všichni milovníci motosportu mají značku této firmy KTM zarytu v paměti především díky jednostopým vozidlům. V posledních dvaceti letech však tato společnost dala vzniknout i strojům dvoustopým.

Petr Haluška, aneb řečený nevidomý bandita, bude moci osedlat závodní vůz buď KTM X- Bow GT či KTM X-BOW RR. O tom, že pro Petra bude řízení vozu výjimečnou událostí, svědčí i mimořádné vlastnosti těchto strojů zmíněné automobilky. Petr po předběžné dohodě usedne do kokpitu závoďáka, jaký ještě rozhodně neřídil. Vozy typu KTM X-Bow s motorizací 2.0 o max. výkonu 300 HP, o maximální rychlosti 250 Km/h a se zrychlením z 0 na 100 Km/h za 4 sekundy totiž nemají daleko k Formuli 1.

„Jedna verze je s pádly pod volantem, se sekvenční převodovkou o šesti rychlostních stupních vpřed a jedním stupněm pro jízdu vzad. Druhá verze má klasickou kulisu s pákou na pomyslném písmeni „H“ a rovněž šest rychlostních stupňů pro jízdu v před a jeden rychlostní stupeň pro jízdu vzad,“ říká nevidomý Petr Haluška.

Petr se nemůže dočkat, až si sám vyzkouší, co vozidlo dokáže. Neuvěřitelné vlastnosti stroje a pověst, která je předchází, jsou pro něj silnou motivací k tréninku. Proto má v plánu v průběhu druhé poloviny dubna začít poctivě a intenzivně trénovat na pohyblivém simulátoru. A kde? Opět v 301.cz Racing Centru v Plzni, se kterým už dlouhodobě spolupracuje na plně pohyblivém simulátoru FORCE DYNAMICS 301. „Doufám jen, že nepřijde další vlna pandemie COVID 19 a já se dokážu na skutečnou jízdu po okruhu dobře připravit. Květen je pro nás důležitým měsícem,“ těší se Petr.

Na závěr nevidomý bandita dodává: „Tuto informaci předávám Vám všem velkým nadšencům do automobilového sportu. Držme palce, ať se má pandemie na ústupu a ať se situace s opatřeními proti ní v České republice zlepší a můžeme se vrhnout do samotného rekordu za nevidomé, slabozraké a osoby s těžkým zrakovým postižením, tedy do závodu s časem na měřeném nejrychlejším kole na Masarykově závodním okruhu. Věřím, že tato událost, se zapíše do dějin kategorie nevidomého pilota v čele s profesionálním navigátorem závodního vozu.“

Podcast s hercem a závodníkem Lukášem Langmajerem.

Vážení přátelé, kamarádi a nadšenci automobilového sportu. Zdravíme Vás těsně po velikonočních svátcích.
Věříme, že jste si dny volného času dosyta užili dle svých představ i na vzdory různým omezením – věříme za celý tým, že se blíží lepší zítřky.
Letištní plocha Panenský týnec se stane centrem natáčení podcastu.

Termín konání je stanoven na 28. 4. 2021

Bude přítomen Lukáš Langmajer – herec a závodník. Dále muj profesionální navigátor Robert Kotlaba a nemůžu chybět já – slepý bandita.
Chcete se dozvědět více? Nezbývá než si počkat do doby než se celá akce zrealizuje, natočí a umístí na webové stránky www.nevidomizavolantem.cz či webové stránky Českého rozhlasu v rubrice podcasty.

Můžeme ale slíbit, že rozhovor bude velmi zajímavý a nevšední a nezůstaneme jen u rozhovoru.
Za celý tým – NEVIDOMÍ ZA VOLANTEM ČR –  se těšíme na Vás, jak zde na webových stránkách, tak u příležitosti v rámci osobního setkání s vámi.

Váš slepý bandita za volantem

Poděkování Radiu IMPULS

Vážení přátelé, kamarádi a velcí nadšenci do automobilového sportu.
Jak všichni víte, proběhla mediální podpora ze strany rádia IMPULS – ta běžela formou krátkých vstupů našeho spotu v nominálním vysílání zmiňovaného rádia. Běžela od minulé středy 10. února 2021 až do 14. února 2021. Dnes tedy končí ona podpora ze strany rádia IMPULS.
Za celý tým jménem projektu NEVIDOMÍ ZA VOLANTEM, tímto děkujeme Rádiu IMPULS, že byla bezplatně umožněna tato medializace.

Spolupráce se Světluškou pro nevidomé

Vážení přátelé, kamarádi a příznivci automobilového sportu.

Zahajujeme úspěšnou spolupráci s nadací Světluška pro nevidomé. V čele s paní ředitelkou Gabrielou Drastichovou a týmem lidí z oné nadace Světluška pro nevidomé.
Vážíme si této možnosti a těšíme se na úspěšné kroky vedoucí k naplnění možné realizace našeho projektu.
www.svetluska.cz projekt, který se věnuje všem nevidomým a slabozrakým.
Budeme jediní, kteří budou moci nabídnout nejreálnější zážitek na pohyblivém simulátoru uzpůsobeného pro nevidomé a slabozraké. Díky pohyblivé platformě a TOP špičkovým periferiím, které budou zajišťovat nejvyšší úroveň virtuální závodní jízdy a letu.

Filip Mareš zajistil palivo od MOL Č.R.

Vážení přátelé, kamarádi a stejným dílem zdravíme nadšence automobilového sportu.
Rozjíždíme úspěšnou spolupráci se známým a úspěšným rallye jezdcem Filipem Marešem!
Chceme poděkovat  za velmi velkorysý sponzorský dar v podobě dvou sudů po 50 l benzínu Filipu Marešovi za účasti MOL Č.R. Tato podpora bude využita pro zajetí rekordu v rámci projektu SLEPÝ BANDITA ZA VOLANTEM MASARYKŮV ZÁVODNÍ OKRUH 2021, který by se měl konat v květnu 2021.

Přesné datum a čas konání Vám sdělíme vždy s dodstatečným předstihem.
Petr Haluška
Iniciátor projektu NEVIDOMÍ ZA VOLANTEM